Знайомий незнайомець: випробовуємо новий Opel Grandland
Чудово, коли в автівки багато переваг. А ще краще, коли в неї майже немає недоліків. Бо як показує практика, переваги тішать дуже обмежений період часу, а ось недоліки можуть дратувати вічно.
Новий Opel Grandland - яскравий приклад моделі, в якій нічого не дратує. Принаймні, якщо ви чітко розумієте, чого хочете.
А дійсно, чого ми взагалі хочемо від міського кросовера? Щоб виглядав стильним та міг на бордюр забратися, якщо треба. Щоб був містким, комфортним та безпечним, мало їв та швиденько розганявся. Щоправда, в останньому потрібен компроміс, тому що фізику не обдуриш. Але ж хочеться, щоб цей компроміс був єдиним. І за декілька днів тесту Opel Grandland склалося враження, що так воно і є.
Кросовер виглядає беззаперечно стильним завдяки фірмовій стилістиці Visor. Це новий ідентифікатор бренду, і він набагато сміливіший та виразніший за колишні обличчя Opel. Visor не тільки гармонійно об’єднує фари та світлодіодні денні ходові вогні в єдиний ансамбль. Саме Visor замінив звичну радіаторну решітку на стильні глянцеві панелі та сформував стрімке фірмове обличчя. Класне рішення: охолодження двигуна від такої заміни не страждає, натомість аеродинаміка покращується. Вона, напевно, теж зробила свій внесок у дуже низьке споживання пального, яким відзначився у нашому тесті новий Opel Grandland.
Але про його апетит трохи згодом, а поки що продовжуємо розглядати новий Grandland та дивуватися перевтіленню звичайного сімейного кросовера, який присутній на нашому ринку вже декілька років, у дуже яскраве авто. Як на мене, чудовий привід звернути на цю модель особливу увагу. Тим паче що новий Opel Grandland дійсно сприймається зовсім по-іншому - у тому числі завдяки новій формі бамперів.
Але не лише вони створюють враження чарівного перевтілення. Тож наступний елемент дизайну, який варто зазначити - це… накладки на колісні арки та пороги! Здавалося б, дрібничка, але не цього разу.
Зазвичай ці накладки виконані з матового нефарбованого пластику. Так, він недорогий та на ньому не дуже помітні подряпини. Але дизайнери Opel справедливо розсудили, що для міського кросовера, який може ніколи й не заїхати у хащі, зовнішня привабливість є важливішою. Тому й використали саме глянець, або Glossy Black, для верхніх рівнів оснащення Opel Grandland.
Вигляд змінився кардинально, при цьому захист колісних арок від дрібного каміння та солі взимку, а порогів від бруду аж ніяк не зменшився. Навпаки, він набув якогось нового емоційного виміру: дивишся на Opel Grandland і розумієш, що захист може бути ще й елегантним! І він дуже пасує до бічних дзеркал кросовера, які у будь-якій комплектації будуть пофарбовані в чорний колір.
Зважаючи на таку кількість чорного глянцю, якось мимоволі хочеться додати до загального портрета ще й дах того ж кольору - і Opel нібито читає ваші думки. Двокольорове забарвлення дійсно доступне у більш просунутих комплектаціях, ніж стартова. У нашому випадку до кузова, пофарбованого в яскравий колір «синій перламутр», дуже пасують глянцево-чорні стійкі та той самий дах. Останній ще й виглядає так, ніби ширяє у повітрі - дуже цікавий візуальний ефект.
Оскільки саме чорний глянець у новому Opel Grandland став одним з ключових елементів зовнішнього дизайну, що м'яко підкреслює престиж вищих комплектацій, варто очікувати такий же підхід в оздобленні салону.
Власне, так і є. Інтер'єр тестового кросовера в топовій комплектації GS Pack здебільшого чорний, але ж він ані трішечки не сумний! Навпаки, чорний колір прекрасно гармонує з дизайном та компоновкою салону, створюючи відчуття вишуканості цих, здавалося б, простих форм і ліній. За певне емоційне забарвлення відповідають пластикові вставки сріблястого кольору та «під карбон», додаючи інтер'єру виразну спортивну нотку. А приємні дрібнички на кшталт центральної консолі, що обшита шкірою, додатково підкреслюють статус моделі: перед нами найбільший та найсолідніший кросовер Opel. Габарити, до речі, відповідні: довжина становить 4477 мм, висота - 1609 мм, ширина - 1906 мм без урахуванні дзеркал, а колісна база - 2675 мм.
При таких показниках варто очікувати просторого салону, і так воно і є. Але це не перше, на що звертаєш увагу, відкриваючи водійські двері. У салоні погляд одразу привертає сяйво «чорних дзеркал» панелі приладів та центрального дисплея, які виконані за фірмовою концепцією бренду PurePanel. У комплектаціях GS та GS Pack вони королівського розміру: 12-дюймова цифрова панель приладів та 10-дюймовий дисплей. Такі самі доступні як опція в оснащенні SE, а ось у базовому GL розмір панелі приладів та центрального дисплея буде однаковий: 7 дюймів. Зауважимо, що трошки менший розмір аж ніяк не впливає на найважливіші функції: мультимедіа навіть з 7-дюймовим екраном запропонує Apple CarPlay та Android Auto.
Про чудові анатомічні передні сидіння AGR (справжнє свято для спини!), здавалося б, вже не треба розповідати, бо вони давно стали фірмовою фішкою Opel. Але відзначити деякі важливі нюанси все ж треба. По-перше, флагманський кросовер Opel демонструє неабияку щедрість: сидіння AGR із регулюванням довжини подушки, підігрівом та електричним регулюванням поперекової підтримки тут доступні в усіх комплектаціях, окрім базової. Але лише той, хто зупинить вибір на топовому оснащенні GS Pack, отримає ще й вентиляцію цих сидінь, а крім неї електричні налаштування водійського крісла у восьми напрямках та… підігрів задніх сидінь! Дуже гарний спосіб одночасно потурбуватися і про себе, і про задніх пасажирів.
До речі, про зручність. Погодьтеся, класно, коли можна взяти із собою все, що потрібно в дорогу - багажник об'ємом 514 л сприяє тому, а отвір для дуже довгих предметів у спинці задніх сидінь допоможе розмістити в цьому кросовері навіть те, що не вміщується в його солідний багажник.
Вище ми згадали про те, що новий Opel Grandland дуже щедротний щодо сидінь AGR. Але це стосується не лише сидінь! Вже у стартовій комплектації GL будуть світлодіодні фари Eco LED з інтегрованими денними ходовими вогнями, датчики світла та дощу, передні та задні датчики паркування, двозонний клімат-контроль та значний набір систем безпеки та асистентів водія, включаючи моніторинг тиску в шинах, розпізнавання дорожніх знаків, втоми водія і систему попередження про зіткнення та екстреного гальмування у міському циклі. Наступна комплектація SE додає ще й систему моніторингу сліпих зон та камеру заднього виду на 180 градусів. А в топі з'являється система кругового огляду, адаптивний круїз-контроль з функцією Stop&Go та шкіряне оздоблення сидінь.
Але головний, на нашу думку, здобуток топового рівня оснащення - матричні світлодіодні фари Intellilux LED Pixel, що забезпечують неймовірно яскраве головне світло, яке ще й адаптується до умов руху, вирізаючи зустрічний транспорт, щоб не засліплювати водіїв. Фари мають загалом 168 сегментів, три режими дальнього та сім режимів ближнього світла, вибір між якими здійснюється автоматично.
Силова пропозиція Opel Grandland 2023 року виробництва пропонує вибір із двох моторів: бензинового 1,6 л PureTech (165 к.с.) та добре відомого дизеля BHDi 1,5 л (130 к.с.) - тестовий кросовер оснащений саме ним. Його мінусом можна вважати хіба що помірну динаміку - 11,5 секунди до сотні, тоді як бензин демонструє більш жвавий характер - 9,5 с. Але далі починаються суцільні плюси. По-перше, дизельний двигун оснащується 8-ступеневим автоматом, тоді як бензиновий - 6-ступеневим. По-друге, BHDi 1,5 л демонструє надзвичайну економність. Чому надзвичайну? Бо ми вже стикалися із цим двигуном на деяких інших моделях Opel, Peugeot та Citroen, і там він споживав 6-7 л/100 км по місту. Власне, того ж рівня ми чекали і від Opel Grandland, але він перевершив сподівання: не напружуючись, можна вкластися у 4,5-5,5 л/100 км у місті. Якось на одній дуже довгій столичній магістралі без світлофорів ми встановили круїз на рівні 70 км/год - і «привезли» 3 л/100 км! Маємо фотодоказ, дивіться фото панелі приладів. А якщо хочете переконатися особисто, то завітайте на тест-драйв до дилерських центрів Opel.
У списку чеснот цього кросовера не можна не згадати його підвіску, яка в черговий раз нагадує про велич німецької інженерної школи. І як тільки вони примудряються забезпечувати одночасно гарний комфорт та чудову керованість?! Opel Grandland надійно тримає пряму на високій швидкості та демонструє слухняність у поворотах, ігноруючи при цьому більшість асфальтових негараздів. Ми навіть навмисно з'їхали з асфальту та трошки «пострибали» по дуже горбистим ґрунтовим доріжкам, але не відчули жодного натяку на пробій підвіски.
Чи є у цього кросовера недоліки? З деякою натяжкою таким можна вважати невелику роздільну здатність камери кругового огляду. Але її вистачає, щоб без проблем орієнтуватися у просторі; хіба що дрібні деталі оточуючої обстановки залишаються, як то кажуть, поза кадром. А від того, як панель приладів та дисплей подають водієві інформацію, ми взагалі в захваті: фірмова ідеологія «цифрового детоксу» дозволяє фокусуватися лише на найважливішому. Один з декількох варіантів панелі приладів, між якими можна обирати, взагалі залишає на ній тільки спідометр. Потрібна якась додаткова інформація? У будь-який час можна обрати інший вигляд панелі, і для цього навіть не треба лізти у бортове меню - все можна зробити за допомогою лівого підкермового перемикача.
Час перейти до висновків, і вони будуть такі: Opel Grandland - наочний приклад напрочуд гармонійного автомобіля. Він має відмінно налаштовану підвіску, економні та динамічні двигуни, гарне оснащення, вміє потішити спину і очі водія та забезпечити затишну атмосферу для пасажирів.
-
Opel Grandland: доступний флагман
Opel Grandland - флагманський кросовер німецької марки і одна з найдоступніших моделей у своєму класі. ...
Фокус